Tuo minun anopin höppänä sai houkuteltua meikät taas metsään.."Jos metsään haluat mennä nyt" *laulaa ei niin kauniilla äänellä* Do dii, siis sinne mentiin ja saalistahan tuli, kylläkään ja vaikkakii minähän en ymmärrä moisista mitään. Mutta huippuu niitä on kerätä ja pari tuntia siellä vierähti.

Kuuntelin johonkin väliin kun kuulin anopin äänen/pulpatusta mutta en nähnyt häntä, eikä puheestakaan saanut selvää, että puhuuko hän minulle vai sienille vai metsänpeikolle..no ei kellekkään niistä. Samperin samperi, joku kumma mies oli meidän apajilla ei tule kesää ei. Hän oli törmännyt siihen mieheen siellä metsikössä ja sankkohan sillä oli kourassa mutta ei sankossa mitään, ainakin kovin kevyelle se oli näyttänyt. Anoppi oli hyvä kun minä satuin oikein hyvän kanttarelli apajan kohdalle ja enhän minä voi olla hiljaa löydöstäni vaan huutaa hoilootan ja hypin innosta kun saalista saadaan niin, että metsä raikaa...niin siis siihen anoppiin, hän tuumaa "ole hiljaa hys hys"..minua nauratti, sanoin siihen, että kohta se ukko jouksee sankko rytisten tuolta puskasta ja sanoo "minulle kans" Mutta ei ukko juossut, näimme hänet vielä toiseenkin otteeseen ja kovin tyhjälle se hänen sankkonsa vaikutti. Häh hää, ei se ukko tunne sieniä :D

Tässäpä löydöksiä Mustia Torvisieniä sekä Kanttarelleja

1884895.jpg  1884905.jpg